Op weg naar Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Corstiaan Lent - WaarBenJij.nu Op weg naar Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Corstiaan Lent - WaarBenJij.nu

Op weg naar Boston

Door: Corstiaan

Blijf op de hoogte en volg Corstiaan

21 Mei 2014 | Verenigde Staten, Boston

Woensdag 21 mei. Dag 6 van onze reis. Vandaag weer het gebruikelijke bagel en koffie ritueel om 8 uur. Nog snel een koffie mee en de auto almede de nodige bagels en bananen om eventueel te nuttigen als lunch. Met redelijk goed weer rijden we richting Boston. Onderweg stoppen we even in Plymouth waar het bekende schip de "Mayflower" ligt. Voor de geschiedenis hiervan zie Google.na het schieten van een paar plaatjes reizen we door naar het mysterieuse en behekste Salem. We maken een wandeling door het centrum lang diverse rariteiten en curiosa. Sommige vinden dit leuk, ikzelf geef niet zo veel om rare beestjes in potjes en toverstokjes met nog vreemdere spreuken. Vandaag besluiten we wel tijd te nemen voor de lunch en belanden op een leuk pleintje in de zon op een terras. De blik van Koos en mij valt eigenlijk meteen op de bierkaart van dit etablissement. Belgische bieren van het vat of uit fles. Een dame in klederdracht wat voor ons zeer goed kan in deze plaats, komt naar buiten om onze bestelling op te nemen. Het Belgische bier is zeer aantrekkelijk tot we zien dat het begint bij $14. "Doe ons maar een gewoon biertje" antwoorden wij op haar vraag. Terwijl we voorzien worden van drank en onze maaltijd ook al in bestelling hebben staan verdwijnt langzaam de zon van het terras. Dan maar binnen zitten. Eenmaal binnen wordt nogmaals bevestigd wat we al de hele week hebben gezien. Alle tafels zijn bezet. Maar niemand zit met elkaar te kletsen. Nee,........ Er wordt heel hard gecommuniceerd met laptops, tablets en smartphones. Wij gaan naar de kroeg om gezellig te kletsen onder het genot van een drankje, hier is dat drankje er ook maar verloopt de communicatie net even wat anders. Ook zitten er veel scholieren achter hun laptop hun huiswerk te doen. Na heerljik gegeten te hebben rijdene door naar Boston waar ons hotel wacht. Bij incheck heerlijke warme, verse chocolat-chip cookies. Yum!!!!!! In de avond nog even wat eten bij Applebee's. Welterusten allemaal, tot morgen in Boston.

• 24 Mei 2014 - 09:39

Kees En Toos:

Leuk jullie te volgen!groetjes en Liefs vanuit katwijk

• 24 Mei 2014 - 09:59

Jan En Wilma:

Bedankt voor het verslag. Leuk om mee te beleven. Groeten uit de polder

• 24 Mei 2014 - 11:32

Rebecca:

Ook de groetjes uit voorschoten!! Leuke verhalen en foto's! Xxx

• 24 Mei 2014 - 18:25

Adriaan:

Hallo Kerel, stik leuk om je reisverslagen te mogen lezen. Als je het over $14 hebt dan is dat niog altijd 10 euros. Maar goed je beleefd weer een heeeeeel wat anders. Ten minste dat was mijn ervaring des tijds. Ik kijk uit naar je volgende verslag, het is alsof je toch ook via de mail een stukje Us_cultuur mee krijgt en dat verzet de gesappige NL_geest weer even. Nou jongen geniet ze, groetjes aan alle en tot de volgende , Ad (voor jouw)