Hoog in de Groene Bergen - Reisverslag uit Bennington, Verenigde Staten van Corstiaan Lent - WaarBenJij.nu Hoog in de Groene Bergen - Reisverslag uit Bennington, Verenigde Staten van Corstiaan Lent - WaarBenJij.nu

Hoog in de Groene Bergen

Door: Corstiaan

Blijf op de hoogte en volg Corstiaan

24 Mei 2014 | Verenigde Staten, Bennington

Zaterdag 24 mei. We ontwaken weerom 7 uur om vervolgens gezamenlijk ons ontbijt te nuttigen in het motel. Vandaag gaan we de omgeving van The Green Mountains bezoeken. We doen diverse plaatsen aan als Manchester. Ik hoor jullie denken........"Manchester? Ligt dat niet in de UK?" Jawel maar hier dus ook. Onderweg stoppen we nog bij 1van de 5 "covered bridges" die de moeite waard zijn te bezichtigen. Deze overdekte bruggen zijn typerend voor deze streek. We reizen door naar Weston. Een heel klein rustig dorpje in de bergen waar we de lunch nuttigen bij een country store welke je vaker tegenkomt in deze regio. In deze winkel hebben ze van alles. Ook kun je hier diverse producten proeven van worst uit de streek tot fudge in diverse smaken. Van chocolade tot root beer. We lopen verder en komen terecht in een andere country store. Deze lijkt van de buitenkant heel klein en saai. Toch gaan hier veel mensen naar binnen. Bij het openen van de deur komen we in een soort fabriek terecht ala Willy Wonka. Snoep, chocolade, drop e.d. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het wel. Zelf stroopwafels uit Nederland. Bij terugkomst in Bennington besluiten we weer te gaan eten in het restaurant/brouwerij van gisteren. Morgen de doorreis naar de meren van de vingertjes ofwel Finger Lakes. Welterusten allemaal.

• 30 Mei 2014 - 07:32

Ton En Jose:

Wat leuk zeg, die overdekte bruggetjes en nog leuker om onverwacht de wereld van willie wonka binnen te stappen!! groetjes ton en jose