De waterval der watervallen "Niagara Falls" - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Corstiaan Lent - WaarBenJij.nu De waterval der watervallen "Niagara Falls" - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Corstiaan Lent - WaarBenJij.nu

De waterval der watervallen "Niagara Falls"

Door: Corstiaan

Blijf op de hoogte en volg Corstiaan

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Met zekere opwinding worden we wakker. En terecht. Het is dinsdag 27 mei. Niagara Falls.....yoehoeee. Here we come. Na een rit van bijna 3,5 uur komen we aan bij het hotel. Het is even over twaalven en de kamers zijn nog niet klaar. Pas om vier uur kunnen we inchecken. Geen probleem. Dan gaan we toch alvast richting de watervallen.!!!! Ikzelf had het beeld dat we met het hotel net buiten het park van de Niagara Falls zaten en dat de watervallen in een natuurpark lagen. In tegendeel. We zijn terecht gekomen in een soort pretpark voor groot en klein. Het hotel ligt op nog geen 5 minuten lopen van de watervallen. Het hele gebied hieromheen is volgebouwd met hotels en attracties. Naarmate we dichterbij komen horen we het donderende geweld van dit natuur wonder luider worden. Wat fantastisch is dit. Het zien van dit alles is al de moeite waard. En dan hebben we nog geeneens attracties gedaan. We gaan op verkenning uit van dit gebied met de trolley die langs alles wat er te doen is rijd. Al snel worden we overspoeld door touristen. Waar je eigenlijk veel nationaliteiten verwacht is er eigenlijk 1 die erbovenuit steekt. Indiërs. Het lijkt wel of ze de Niagara Falls opgepakt hebben en in India weggeplant hebben. Overal waar je kijkt Indiërs. De tour met de trolley geeft een goed beeld van de omgeving en na een rondje stappen we uit bij 1 van de 2 watervallen. Het is de "Horseshoe Falls". Geografisch gezien is dit de waterval van Canada en is de andere waterval van Amerika. Deze heet dan ook toepasselijk "American Falls". De grens tussen Canada en de USA loopt over de Niagara rivier tussen de 2 watervallen door. Er is hier een restaurant dat uitkijkt over de Horseshoe Falls met daarachter Canada. We nuttigen hier de lunch en drinken wat terwijl we genieten van het uitzicht. Om 4 uur kunnen we de kamer op. Tamara heeft opgezocht dat er in de buurt een outlet shopping mall in de buurt is. Winkelparadijs voor de liefhebbers van merk kleding, tassen, zonnebrillen, horloges en nog veel meer. In eerste instantie heb ik hier niet zo veel mee maar uiteindelijk komen Anneke, Tamara, Suzanne en zelfs ik met tassen vol spullen terug. Het is nu inmiddels half negen en gaan we eten bij het Hard Rock Café van Niagara. Na het diner nog een avond bezoek aan de watervallen voor een verlicht spektakel. Wat een dag en morgen gaan we nog eens alle atracties doen. Snel slapen dan maar.