Een douche om nooit te vergeten - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Corstiaan Lent - WaarBenJij.nu Een douche om nooit te vergeten - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Corstiaan Lent - WaarBenJij.nu

Een douche om nooit te vergeten

Door: Corstiaan

Blijf op de hoogte en volg Corstiaan

28 Mei 2014 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Niagara dag 2. Goedemorgen allemaal het is woensdag 28 mei. Dag 14 van de tour door de USA. Na een ontbijtje van dit keer koffie met croissantjes gaan we richting het visitors center van Niagara State Park waar we onze Discovery Passes gaan halen. Hiermee kunne we alle atracties doen voor een goedkoper tarief dan alles los te moeten kopen. We starten met misschien wel DE atractie van de Niagara Falls.......... The Maid of the Mist. Bij de entree krijgen we allemaal een blauwe poncho. Het is druk en het is pas een uur of 10. De zon schijnt vollop dus deze dag kan niet meer stuk. Met onze blauwe poncho's aan betreden we The Maid of the Mist. Een bootje dat ons over de rivier langs the American Falls naar de Horseshoe Falls brengt. We komen heel dicht langs de eerste waterval. Wat een spektakel. We naderen de Horseshoe Falls. Deze waterval dankt haar naam aan de vorm. Deze loopt in de vorm van een hoefijzer. Het bootje dat volgeladen is met toeristen brengt ons tot in het midden van deze waterval. We zijn nu omringt door water. Ik denkt dat dit wel het meest spektakulaire is wat ik ooit gedaan en gezien heb. We zitten middenin de douche van de waterval. Heerlijk dat water in je gezicht. Na een half uur zijn we weer terug aan wal en genieten we nog even van het uitzicht op de observatory deck. Hier kunnen we tevens ons een beetje laten afdrogen. We rijden met de trolley naar het aquarium. De volgende atractie. Hierna is het theater aan de beurt waar we een film te zien krijgen over de geschiedenis van de Niagara Falls. Als laatste is The Cave of the Winds aan de beurt. Een slot spektakel waar niets tegenop kan. Met een lift gaan we een kleine 200 feet naar beneden bij the American Falls. Onderaan krijgen we weer een poncho en mogen we paden en trappen af richting de waterval. Zo dicht bij deze waterval komen is ongelooflijk. Je kan er bijna onder staan. Een nat pak is hier dan ook gegarandeerd. Een ervaring om nooit meer te vergeten. Voldaan en rijk aan mooie herinneringen keren we terug maar het hotel om ons op te frissen voor het diner. We komen terecht bij een Italiaans restaurant met maar 6 tafels. Er staat maar 1 kok in de keuken en 1 dame in de bediening. Het eten is hier fantastisch. Alles wordt vers bereid. Een culinaire afsluiting van ons bezoek aan Niagara. Morgen weer door richting Pittsburg. Welterusten allemaal

• 29 Mei 2014 - 22:40

Ton En Jose:

Lieve Corstiaan en Suzanne. Jaaaa we hebben net alle verhalen binnen gekregen:) nu is het tijd om ons bedje op te zoeken, maar morgen heb ik de hele dag de tijd om al jullie belevenissen te gaan lezen....ben eigenlijk nu al een beetje benieuwd!dus ik ga dit reisverslag nu nog eerst even lezen
    Fijn dat t allemaal gelukt is met de mailadressen en zo, kunnen we jullie ihvv dagelijks
    volgen. Liefs van ton en jose
    ps. wat een super ervaring he, die gigantische hoeveelheid water die er constant naar beneden valt?
    goeie reis verder morgen naar Pittsburg en jullie nu ook lekker slapen!

• 29 Mei 2014 - 23:14

Dani:

Wauw!!!!! Ik ben jaloers!!!! Wat onwijs gaaf!!!! Ik heb weer wat op m'n lijstje :D

• 30 Mei 2014 - 10:53

Fred Zwaan:

Goedemorgen allemaal,

Wat leuk om dit te ontvangen. Met veel plezier lees ik jullie ervaring. Prachtige trip die jullie aan het maken zijn met natuurlijk de Niagara Falls als een van de hoogte punten.
    Toch wel een beetje jaloers hier acher mijn hobby tafel bij de bank.......................pffffffffffffffffff
    Als ik dit zo zie en lees dan komt deze ook op mijn bucket list!!!
    Heel veel plezier daar en nog een goeie reis.
    Groet,
    Fred

• 30 Mei 2014 - 14:20

Wilma En Jan:

Hallo allemaal. Wat een schitterende verslagen en prachtige foto's.
    We lezen en bekijken het elke keer met heel veel plezier!
    Op deze manier beleven wij het een klein beetje mee.
    Wat maken jullie wat mee, en wat een ervaringen doen jullie op! Super!
    Lieve groet voor allen van ons!